افزایش سایز رینگ و لاستیک

افزایش سایز رینگ و لاستیک خوب است یا بد؟ چرا؟ برای اسپرت کردن خودرو و ماشینها باید از چه رینگ و لاستیک هایی استفاده کنیم؟
امروزه بیشتر اغلب جوانان و افراد برای افزایش پایداری و هندلینگ اتومبیل در سر پیچها و در سرعت های بالا در سایز رینگ و لاستیک خودرو هایشان تغییر ایجاد می کنند.
کارشناسان توصیه می کنند به منظور انتخاب صحیح رینگ و لاستیک، پس از مطالعه کتابچه راهنمای خودرو ،به شرایط کاری خودرویتان توجه کنید.به گفته آنها، دراین زمینه به عواملی مثل کاربری استاندارد یا اسپرت،تحمل بار معمولی یا زیاد وغیره باید توجه کنید.معمولا خودروهایی که از کمپانی خارج می شونددارای لاستیک های فابریک با شرایط استاندارد هستند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
رینگ و لاستیک

مزایا و معایب

درست است که با افزایش سایز رینگ و لاستیک خودرو از پایداری و هندلینگ بهتری بهره می برد و همچنین زیبایی خاصی را به ماشین میبخشد اما باید گفت در مقابل این مزایا معایبی زیادی وجود که در صورت خارج ساختن بیش از اندازه استاندارد هایی که کارخانه سازنده در نظر گرفته آسیب هایی جدی، به بعضی دستگاهها و سیسستم های خودرو واردمی شود.
برخی از این معایب عبارتست از: خشک کار کردن خودرو، فشار و ضربه زدن به سیستم تعلیق و جعبه فرمان، با افزایش پهنای رینگ ماشین دیرتر سرعن گرفته و باعث افزایش مصرف سوخت نیز میشود و همچنین افزایش سایز رینگ و لاستیک برخلاف نظر اکثر مردم باعث افت در شتاب اولیه و کاهش سرعت ماکزیمم ماشین هم میشود.
بنابراین بهترین راهکار اینست که تا حدی که امکان دارد تغییری در سایز رینگ و لاستیک ندهیم و بزاریم خودرو همانگونه که توسط کارخانه سازنده ساخته شده و روانه بازار می گردد بماند. اما اگر در صورتی که خواهان افزایش سایز رینگ ولاستیک بودیم حتما مطابق با استاندارد هایی که تولید کننده در نظر گرفته افزایش سایز دهیم تا بعدا مشکل و آسیبی در سایر قسمت های خودرو ایجاد نشود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما